Informatická súťaž iBobor
V dňoch od 14.11.2012 do 16.11.2012 prebehala na našej škole informatická súťaž iBobor určená žiakom od 3. – 9. ročníka ZŠ. Do tejto súťaže sa naša škola zapojila už po 4-krát. Z piateho ročníka sa do súťaže zapojilo spolu 20 žiakov. Zo šiesteho ročníka sa do súťaže zapojilo 19 žiakov. Zo siedmeho ročníka sa súťaže zúčastnilo 21 žiakov. Z ôsmeho ročníka sa súťaže zúčastnilo 15 žiakov a deviatakov sa zúčastnilo 14. Spolu za druhý stupeň ZŠ súťažilo 89 žiakov. Úspešných riešiteľov sme v tomto školskom roku mali dvoch, Patrícia Peťovská z 8.C a Erika Juhaszová z 9.A. Tieto žiačky dosiahli plný počet bodov. Gratulujeme.
Koordinátorkou súťaže bola pre 1. stupeň Ing. Iveta Petrušová a pre druhý stupeň Mgr. Martina Jobbágy.
Z celoslovenského priemeru sa v stredu 14.11.2012 sa tejto súťaže zúčastnilo spolu 11 414 a z toho plný počet bodov dosiahlo 491 súťažiacich (medzi nimi aj naše dve šikovné dievčatá). V štvrtok súťažilo17 440 žiakov a len 181 žiakov dosiahlo plný počet bodov, čo svedčí o tom že tento test bol pre žiakov naozaj veľmi obtiažny (tu sme nemali ani my žiadneho úspešného riešiteľa).
Hlavným cieľom súťaže je podporiť záujem o informačné a komunikačné technológie (IKT) u všetkých žiakov. Súťaž chce iniciovať v deťoch využívanie IKT, posmeliť ich v intenzívnejšom a kreatívnejšom používaní moderných technológií pri učení sa. Princíp súťaže je podobný Matematickému klokanovi – žiaci majú v obmedzenom časovom limite vyriešiť pevne stanovene úlohy. Na niektoré otázky žiaci odpovedajú, rovnako ako v Klokanovi, výberom zo štyroch vopred daných možnosti. Keďže samotná súťaž Informatický bobor prebieha priamo pri počítačoch, je možne do nej zaraďovať aj úlohy, pri ktorých je riešenie dané interakciou súťažiaceho a počítača.
Príkladmi interaktívnych úloh sú zadania, v ktorých ma súťažiaci poskladať obrazec z pentomin či nájsť optimálny počet vlakových spojení.
Interakcia žiaka s počítačom však rozširuje nielen možnosti riešenia, ale aj zadávania úloh. Samotné zadanie dovolí súťažiacemu experimentovať, napr. so vstupmi neznámeho zariadenia, pozorovať jeho výstupy, skúmať, čo zariadenie robí a následné označiť jednu z vopred daných možnosti.