ZÚ – IT kreatívne
Žiaci na záujmovom útvare sa učili základy Informatiky programovaním postavičky Alexa alebo Steva, ktoré pohybovali v simulovanom kuse sveta Minecraftu. Je to systém, ktorý na písanie programu používa presúvateľné vizuálne bloky tzv. DRAG and DROP to write programs.
Na inej hodine dostali žiaci plnú krabičku lego kociek a za úlohu mali postaviť vec, objekt, ktorý mali kreatívne vytvoriť a následne opísať. Mnohí žiaci prekvapili so svojou kreativitou ako napr. jadrovou elektrárňou, veterným mlynom či počítačovým programátorom.
Tak isto sme stavali z lega žeriav, či lokomotívu, ktoré sme potom oživili prostredníctvom Micro:bitu. Tu sa skôr prejavila práca jednotlivca Ladislava Kaduka, nakoľko nevedel som si predstaviť to naraz robiť s viacerými druhákmi, tretiakmi na krúžku. I to triedenie jednotlivých súčiastok dalo zabrať, postup sme čerpali z netu, tak isto programy.
Žiaci majú v obľube súťaženie a preto na krúžku nesmie chýbať populárny kvíz Kahoot. , žiaci sa prihlasujú cez kahoot.it . Majú možnosť takto sa zdokonaliť v anglickom jazyku alebo si overiť svoje vedomosti. Najradšej majú kvízy o hrách, ale by ste sa čudovali, ako tretiaci majú namakané vlajky štátov z celého sveta! I plemená rôznych zvierat majú v malíčku.
Samozrejme nesmie chýbať portál abcYA.com, kde žiaci majú možnosť si vytvoriť jednoduchú animáciu tak, aby príbeh mal svoj dej.
Už viac ako desať rokov je ABCya jednou z najpopulárnejších vzdelávacích webových stránok K-5 na svete! My to ešte preskúmame.
Cieľom portálu code.org, ktorý je určený na výučbu informatiky, je podporiť hodiny programovania a kódovania na základných a stredných školách. My ho využívame hlavne pre mladších žiakov, ktorí sa snažia pochopiť cyklus opakuj.
Krúžok ma úspech, žiaci preukazujú svoju kreativitu, sme tam jedna rodina. Ale ak bude pokračovať ďalší rok, tak pravdepodobne už v menšom počte žiakov.
uč. Falis