Poznáme tajomstvo úspechu, učíme pre radosť!
Na škole v Čani pokorili rokmi zaužívaný stereotyp a bábky nehybne sediace v laviciach rozkvitli v aktívne bytosti plné nadšenia a kreativity. Škola volala o zmenu, a tak sme vybavili triedy technikou, vynovili učebne a nakúpili tie najmodernejšie pomôcky. No stále niečo chýbalo. Radosť. Radosť z učenia. Avšak to nedokáže zmeniť ani tablet ani tá najmodernejšia interaktívna tabuľa. Pochopili sme, že vniesť do vyučovania motiváciu je cesta, vyžaduje odhodlanie učiteľa a zainteresovanosť žiakov. Učiť kreatívne je ľahké, ak milujete to, čo robíte. Dôkazom toho, že nás práca baví, je pozitívna spätná väzba našich žiakov. Učíme ich informácie vyhľadávať, zhromažďovať, triediť a správne používať. Je jedno či je to matematika, cudzí jazyk, chémia, biológia alebo slovenský jazyk. Každý žiak má v sebe potenciál uspieť a úspech plodí nadšenie. Dávame žiakom priestor na hodine zažiť pocit víťazstva. Viete ako? Správne položenou otázkou, zaujímavo vysvetlenou látkou alebo didaktickou hrou. Je predsa toľko možností. Dnešní žiaci nechcú veci memorovať, majú túžbu objavovať. Vzdelávanie je ako cesta lesom. Niekto ním prechádza rýchlejšie, niekto pomalšie, ale každý by mal dôjsť do cieľa. Nechajme žiakov kráčať vpred vlastným tempom, no buďme im kompasom, ktorý nájdu zakaždým, keď stratia správny smer.
Zapojením sa našej školy do ENTER grantovej výzvy môžeme na vyučovaní a v záujmovej činnosti žiakov zatraktívniť aj vyučovanie informatiky vytváraním komplexnejších projektov. Žiaci si postavili a naprogramovali malé inteligentné auto ovládané programovateľným minipočítačom BBC micro:bit.
(Ing. Iveta Petrušová )
V záujmovej činnosti žiakov si vytvorili svietiace tričká a zoznámili sa s prvkami nositeľnej elektroniky. Začali sme sa venovať aj smarthome technológii a vytvorili sme si inteligentné zavlažovanie rastlín.
(Ing. Iveta Petrušová)
Hodina Literatúry – Moja obľúbená kniha.
(Mgr. Lucia Dugasová)
Na hodine matematiky sme rozvíjali finančnú gramotnosť, žiaci hľadali čo najviac možností, ako za nákup zaplatiť 1,- 2,- a 5,- centovými mincami. Tak, aby nám nevydávali. Riešenia sme hľadali s manipulačnými pomôckami.
(Mgr. Jarmila Tomičová)
Na hodinách SJL si žiaci prostredníctvom mimočítankovej literatúry /Gabriela Futová – Hľadám lepšiu mamu/ rozvíjajú zručnosť čítať s porozumením s využitím inovatívnych metód. Našim cieľom je čítať pre literárnu skúsenosť a zábavu.
(Mgr. Jarmila Tomičová)
Fyzika – Skladanie spektrálnych farieb.
(RNDr. Monika Szelesová)
Anglický jazyk – využitie tabletov na vyučovaní.
(PaedDr. Katarína Kozmová)