Využívanie interaktívnych technológií na hodine anglického jazyka
Využívanie interaktívnych technológií v práci pedagóga dnes nie je novinkou. Osobitosťou využitia na cudzom jazyku bola a je možnosť spracovávať výchovno-vzdelávacie prostriedky tak, aby dali priestor na realizáciu všetkým skupinám žiakov.
Práca s interaktívnou tabuľou je veľmi zaujímavá pre deti aj pre učiteľov. Už pri vstupe do triedy, kde sa tabuľa nachádza, je vidieť očakávanie a zvýšený záujem žiakov o hodinu. Interaktívna tabuľa umožňuje:
• plánovať hodiny tak, aby sa na nich zúčastňovali všetci žiaci bez rozdielu vedomostí, čím sa posilňuje sebavedomie žiakov
• rozvíjať sociálne schopnosti, pokiaľ sa jedná o súťaživé cvičenia
• rozmanitosť cvičení umocnených silnou vizualizáciou (obrázky a videá z internetu)
• zhromažďovať informácie o stave vedomostí a úrovni výkonov jednotlivých žiakov
• upravovať hodiny podľa potreby, vsúvať nové materiály a naopak vyberať materiály, ktoré už nespĺňajú potreby a záujmy žiakov. Nemusí sa striktne dodržiavať učebníc, pokiaľ sú zastarané a neprimerané veku žiakov.
• získať si ako učiteľ rešpekt u žiakov ovládaním nových IKT